אם הגעתם לדף זה לפני שניסיתם את דף החידות לפרשת כי תצא, גשו בבקשה לדף החידות ונסו לפתור לבד. הנאתכם מפתרון עצמי של החידות רק תגדל.
אם בכל זאת אתם צריכים חילוץ התשובות יופיעו עוד מעט למטה.
מתחילים.
2P - פי שניים, הציווי לתת לבכור פי שנים (כ"א יז): "כִּי אֶת-הַבְּכֹר בֶּן-הַשְּׂנוּאָה יַכִּיר לָתֶת לוֹ פִּי שְׁנַיִם בְּכֹל אֲשֶׁר-יִמָּצֵא לוֹ כִּי-הוּא רֵאשִׁית אֹנוֹ לוֹ מִשְׁפַּט הַבְּכֹרָה", הסמל מימין באמצע הוא סימלה של העיר קירת אונו.
את חפירה נועדה לכיסוי (כ"ג יד) :"וְיָתֵד תִּהְיֶה לְךָ עַל-אֲזֵנֶךָ וְהָיָה בְּשִׁבְתְּךָ חוּץ וְחָפַרְתָּה בָהּ וְשַׁבְתָּ וְכִסִּיתָ אֶת-צֵאָתֶךָ"
תיאור מקום משלוש. הביטוי "בדרך בצאתכם ממצרים" מופיע בפרשה שלוש פעמים: פעם ביחס לעמלק (כ"ה יז), פעם ביחס למרים (כ"ד ט) ופעם ביחס לעמון ולמואב (כ"ג ה). הביטוי אינו מופיע עוד בתנ"ך כלל.
הכלב מופיע בשני פסוקים סמוכים (כ"ג יט-כ) בפירוש: "מחיר כלב" וברמז בענין איסור ריבית: "כל דבר אשר ישך"
תמונותו של פנחס רוטנברג, שכונה הזקן מנהרים. נהרים מופיעה בפרשה (כ"ג ה) כמקומו של בילעם.
הביטוי אבנך ונבנית מופיע בסימלה של העיר תל אביב. מקורו בפסוק "עוֹד אֶבְנֵךְ וְנִבְנֵית בְּתוּלַת יִשְׂרָאֵל עוֹד תַּעְדִּי תֻפַּיִךְ וְיָצָאת בִּמְחוֹל מְשַׂחֲקִים" (ירמיהו ל"א ג). הביטוי בתולת ישראל מופיע מספר פעמים בפרשה (למשל כ"ב יט).
שיש ובזלת רומז לאיסור (כ"ה יג): "לֹא-יִהְיֶה לְךָ בְּכִיסְךָ אֶבֶן וָאָבֶן גְּדוֹלָה וּקְטַנָּה"
החרמש מוזכר בפסוק כ"ג כו: "כִּי תָבֹא בְּקָמַת רֵעֶךָ וְקָטַפְתָּ מְלִילֹת בְּיָדֶךָ וְחֶרְמֵשׁ לֹא תָנִיף עַל קָמַת רֵעֶךָ"
חליצת הנעל הינה חלק מדיני ייבוםסיבוב בדרך לירושלים. סיבוב מוצא (כ"ג כג): "מוצא שפתיך תשמור..."
קן הציפור מרמז למצוות שילוח הקן המופיעה בפרשה
הפיל בעל הזכרון הטוב מרמז על מצוות זכור בפרשה (זכר מעשה מרים וזכר מעשה עמלק)
שטרות הכסף הם קנסות שונים הניתנים על המוציא שם רע (כ"ב יט) והמענה (כ"ב כט)
פדיקור/מניקור - בדין אשת יפת תואר כתוב "ועשתה את ציפורניה..." (כ"א יב).
תשובות לחידות עזרא מרום
1. א. "רחל היתה יפת תואר ויפת מראה " (בראשית,כ"ט 17 )
ב. על אסתר נאמר: "והנערה יפת תואר וטובת מראה" (ב' ,7)
2. א. פי שניים , ב. במילה "בכר" כל אות כפולה בערכה מהאות הקודמת לה!
(ב' גדולה מ א' פי 2 , כ ' מ י' ו ר' מ ק').
3. א. זולל ב. סובא.
4. כי הדבר מהווה זלזול בקב"ה שהאדם נברא בצלמו.
5. מהפסוק: "ולא ילבש גביר שמלת אישה (כ"ב, 5).
6 . א) כלאיים ב) שעטנז.
7. "גדילים תעשה לך על ארבע כנפות כסותך" (כ"ב, 12).
8. א. עמוני ומואבי ב. אדומי ומצרי.
9. ספר כריתות = גט שנותן האיש לאשתו המגורשת.
10. האיסור לדבר לשון הרע.
11. א. בעל חוב. ב. משכון
12. "לא תטה משפט גר ויתום ולא תחבול בגד אלמנה" (כד' 17).
13. א. פארות ב. עוללות.
14 . בית חלוץ – הנעל.
15. א. שילוח הקן ב. דיוק במשקלות.
אם בכל זאת אתם צריכים חילוץ התשובות יופיעו עוד מעט למטה.
מתחילים.
2P - פי שניים, הציווי לתת לבכור פי שנים (כ"א יז): "כִּי אֶת-הַבְּכֹר בֶּן-הַשְּׂנוּאָה יַכִּיר לָתֶת לוֹ פִּי שְׁנַיִם בְּכֹל אֲשֶׁר-יִמָּצֵא לוֹ כִּי-הוּא רֵאשִׁית אֹנוֹ לוֹ מִשְׁפַּט הַבְּכֹרָה", הסמל מימין באמצע הוא סימלה של העיר קירת אונו.
את חפירה נועדה לכיסוי (כ"ג יד) :"וְיָתֵד תִּהְיֶה לְךָ עַל-אֲזֵנֶךָ וְהָיָה בְּשִׁבְתְּךָ חוּץ וְחָפַרְתָּה בָהּ וְשַׁבְתָּ וְכִסִּיתָ אֶת-צֵאָתֶךָ"
תיאור מקום משלוש. הביטוי "בדרך בצאתכם ממצרים" מופיע בפרשה שלוש פעמים: פעם ביחס לעמלק (כ"ה יז), פעם ביחס למרים (כ"ד ט) ופעם ביחס לעמון ולמואב (כ"ג ה). הביטוי אינו מופיע עוד בתנ"ך כלל.
הכלב מופיע בשני פסוקים סמוכים (כ"ג יט-כ) בפירוש: "מחיר כלב" וברמז בענין איסור ריבית: "כל דבר אשר ישך"
תמונותו של פנחס רוטנברג, שכונה הזקן מנהרים. נהרים מופיעה בפרשה (כ"ג ה) כמקומו של בילעם.
הביטוי אבנך ונבנית מופיע בסימלה של העיר תל אביב. מקורו בפסוק "עוֹד אֶבְנֵךְ וְנִבְנֵית בְּתוּלַת יִשְׂרָאֵל עוֹד תַּעְדִּי תֻפַּיִךְ וְיָצָאת בִּמְחוֹל מְשַׂחֲקִים" (ירמיהו ל"א ג). הביטוי בתולת ישראל מופיע מספר פעמים בפרשה (למשל כ"ב יט).
שיש ובזלת רומז לאיסור (כ"ה יג): "לֹא-יִהְיֶה לְךָ בְּכִיסְךָ אֶבֶן וָאָבֶן גְּדוֹלָה וּקְטַנָּה"
החרמש מוזכר בפסוק כ"ג כו: "כִּי תָבֹא בְּקָמַת רֵעֶךָ וְקָטַפְתָּ מְלִילֹת בְּיָדֶךָ וְחֶרְמֵשׁ לֹא תָנִיף עַל קָמַת רֵעֶךָ"
חליצת הנעל הינה חלק מדיני ייבוםסיבוב בדרך לירושלים. סיבוב מוצא (כ"ג כג): "מוצא שפתיך תשמור..."
קן הציפור מרמז למצוות שילוח הקן המופיעה בפרשה
הפיל בעל הזכרון הטוב מרמז על מצוות זכור בפרשה (זכר מעשה מרים וזכר מעשה עמלק)
שטרות הכסף הם קנסות שונים הניתנים על המוציא שם רע (כ"ב יט) והמענה (כ"ב כט)
פדיקור/מניקור - בדין אשת יפת תואר כתוב "ועשתה את ציפורניה..." (כ"א יב).
תשובות לחידות עזרא מרום
1. א. "רחל היתה יפת תואר ויפת מראה " (בראשית,כ"ט 17 )
ב. על אסתר נאמר: "והנערה יפת תואר וטובת מראה" (ב' ,7)
2. א. פי שניים , ב. במילה "בכר" כל אות כפולה בערכה מהאות הקודמת לה!
(ב' גדולה מ א' פי 2 , כ ' מ י' ו ר' מ ק').
3. א. זולל ב. סובא.
4. כי הדבר מהווה זלזול בקב"ה שהאדם נברא בצלמו.
5. מהפסוק: "ולא ילבש גביר שמלת אישה (כ"ב, 5).
6 . א) כלאיים ב) שעטנז.
7. "גדילים תעשה לך על ארבע כנפות כסותך" (כ"ב, 12).
8. א. עמוני ומואבי ב. אדומי ומצרי.
9. ספר כריתות = גט שנותן האיש לאשתו המגורשת.
10. האיסור לדבר לשון הרע.
11. א. בעל חוב. ב. משכון
12. "לא תטה משפט גר ויתום ולא תחבול בגד אלמנה" (כד' 17).
13. א. פארות ב. עוללות.
14 . בית חלוץ – הנעל.
15. א. שילוח הקן ב. דיוק במשקלות.